Radar, Amenda, Contestatie

In: Bine de stiut

30 Ian 2007

E bine sa ne aducem aminte de ce exista aceste limitari de viteza si de ce sunt aspru sanctionate. Nu este cazul sa transformam totul intr-un razboi impotriva legislatorului, asa cum am observat ca se obisnuieste. Totusi, daca e graba mare, e bine de stiut ca…

- masuratorile efectuate cu ajutorul radarelor nu pot constitui probe daca au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna;
- daca a fost folosit pentru inregistrare un aparat radar stationar, montat pe un autoturism in miscare sau daca in raza aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule, masuratorile nu pot constitui probe;

Nu cred ca politistii vor utiliza aparate necorespunzatoare, dar cine stie :) Arunca o privire in masina lor, cere-le hartiile, verifica tot, pentru ca:

- aparatul trebuie sa fie insotit de un certificat care sa ateste omologarea de catre Biroul Roman de Metrologie Legala;
- fiecare aparat radar trebuie sa fie prevazut cu o eticheta care sa contina cel putin urmatoarele inscriptionari: tipul, seria si anul de fabricatie, denumirea firmei producatoare;
- inregistrarile efectuate de aparatul radar trebuie sa contina urmatoarele: data si ora la care a fost efectuata masurarea, valoarea vitezei masurate, sensul de deplasare a autovehicului, faptul ca a fost efectuata autotestarea si imaginea din care sa poate fi pus in evidenta numarul de inmatriculare al autovehiculului;

- daca aparatul radar inregistreaza o depasire a vitezei legale cu 1-9 km aceasta nu se sanctioneaza, potrivit specialistilor din cadrul Brigazii de Politie Rutiera.

Aceste informatii sunt publice si pot fi cerute organelor de politie care au constatat presupusa incalcare a legii.

Plangere in 15 zile

Daca nu sunteti de acord cu amenda primita pentru depasirea vitezei legale puteti face contestatie impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei in termen de 15 zile de la data la care ati luat la cunostinta de existenta procesului verbal. Plangerea se depune la Serviciul Politie Rutiera de pe langa Inspectoratul Judetean de Politie din judetul in care s-a intamplat incidentul.

23 Raspunsuri to Radar, Amenda, Contestatie

Avatar

duiu1957

mai 6th, 2007 at 6:31 pm

tocmai mi s-a suspendat permisul pt. depasirea vitezei cu 51 km./ora…m^ine fac o contestatzie.ce sanse am?

Avatar

Marius

mai 7th, 2007 at 11:47 am

banuiesc ca foarte putine daca ap. radar este corespunzator si cand te-a “luat” nu ningea, nu era ceata, nu ploua si nu era furtuna :)

Dar, cel mai bine este sa iei legatura Dan Bodescu, de la http://www.amenda.ro.
Este cel mai in masura sa te ajute in aceasta problema.

Avatar

dragusin florin

august 27th, 2007 at 9:05 am

ma deplasam in localitatea rovinari jud gorj cu viteza de 75km/h.la jumatatea localitatii a aparut o masina de politie in spatele masinii mele care a pornit semnalele luminoase iar unul din politisti mi-a facut semn sa trag pe dreapta.m-am legitimat apoi politistul mi-a spus ca am circulat cu viteza de 104km/h in localitate.nu a vrut sa-mi arate inregistrarea iar eu am refuzat sa semnez procesul verbal de retinere a permisului.eu cred ca am fost surprins de radar in afara localitatii iar politistii au “mutat” fapta comisa in localitate.CUM TREBUIE SA PROCEDEZ? AM SANSE SA CASTIG CONTESTATIA?

Avatar

Marius

august 27th, 2007 at 10:18 am

Florin,

Din pacate nu sunt in masura sa te sfatuiesc in aceasta privinta. Te rog sa citesti comentariul de mai sus si sa accesezi http://www.amenda.ro

Avatar

naglici

octombrie 8th, 2007 at 9:26 pm

Norma de metrologie legala NML 021-05″aparate pentru masurarea vitezei…(cinemometre)art.3.8.2.prevede:” amplasarea cinemome -trelor..care functioneaza in regim stationar …trebiuie sa evite pozitionarea lor in apropierea surselor puternice de radiatii electromagnetice(emitatoare radio-Tv,linii electrice de inalta tensiune,etc). Care este sensul locutiunii”in apropierea surselor….”
Daca radarul este amplasat pe o portiune de drum traversata de doua linii aeriene de inalta tensiune-de 20.000 v (intre aceste linii fiind aproxim. 500 m), la mai putin de 200 m de una dintre linii si de un transfornator de putere de 40.000 v. poate fi considerat “in apropiere? Perturbatiile electromagnetice generate de L.E.A si de reansformatorul de putere pot degrada performanta echipamentului radar? Daca aveti un raspuns documentat,plauzibil va rpg comunicati sursa si temeiul legal sau stiintific.Va multumesc !

Avatar

naglici

octombrie 8th, 2007 at 9:50 pm

comentariu pentu Dragusin Florin. In conditii normale plansa fotografica pusa la dispozitia instantei de catre organ,trebuie sa cuprinda pe linga imaginea autoturismului contravenient si elemente ale ambientului stradal(constructii,podete,semne de circulatie oameni, politisti-animale.etc.Daca ai fost surprins in afara localitatii,apar culturi santuri, tufe,tufisuri etc.si nu elemente de ambient stradal specifice unei localitati.Solicita eventual caseta video care pastreaza toate elementele de amanunt. Succes [

Avatar

alin

mai 10th, 2008 at 8:01 am

daca m-a luat radarul in mers ce sanse am la o eventuala contestatie?ca viteza era destul de mare 172km/h

Avatar

Marius

mai 11th, 2008 at 10:35 am

Nu sunt specialist, dar as zice ca nu prea ai sanse :)
Ia leg. cu cel ce administreza http://www.amenda.ro

Avatar

costin

ianuarie 8th, 2009 at 5:00 pm

Mi-a fost mretinut permisul pentru 102 Km/h in localitate. Puteti sa ma ajutati cumva?
Multumesc

Avatar

Marius

ianuarie 8th, 2009 at 5:24 pm

Poti face ce am facut si eu. In Decembrie m-a luat radarul cu 152km/h pe E87. Mi-au retinut permisul, i-am dat in judecata, mi-am luat permisul inapoi, pe 12 Ian. am proces :) Ramane de vazut daca m-am agitat degeaba sau nu :) In cazul meu, daca se accepta in instanta marja de eroare de 4% a aparatelor radar (la viteze mai mari sau egale cu 100 km/h, atunci de la depasirea cu 50km m-ar incadra la 41-50, adica fara suspendarea permisului, doar cu puncte penalizare. Te tin la curent:)

Printre altele, poti lua legatura cu Dan de la http://www.amenda.ro

Avatar

Marius

ianuarie 27th, 2009 at 12:24 am

long story short, astept sentinta (nu am avut castig de cauza) pentru a face recurs.
nu a tinut cont de marja de eroare, nu a tinut cont de faptul ca in pozele depuse de IPJ Teleorman nu se deosebeste numarul masinii iar in cele in care se vede acesta, viteza era de 140.
dupa ce se termina tot, scriu un articol cu toata povestea. sa speram ca va avea happy ending :)

Avatar

bogdab

iunie 19th, 2010 at 1:50 pm

Am fost luat cu 102 km/h ce sanse am sa castig procesul o sa fac contestatie ii dau in judecata
nu am semnat procesul verbal si am scris la obiectiuni ca nu sunt de acord cui viteza detectata de aparatul radar

Avatar

Marius

iunie 19th, 2010 at 1:54 pm

Depinde foarte mult de avocatul tau si de judecatorul in fata caruia te prezinti. Cei de la politie vor depune pozele la dosar. Daca judecatorul va accepta marja de eroare, asa cum ar fi trebuit s-o faca toti judecatorii, atunci te incadrezi pana in 100 km.

Avatar

bogdab

iunie 19th, 2010 at 7:24 pm

e aparat tip vechi de radar dacda are impportanta………………………….si avocat am un fost ofiter de kla circulatie dar nu stiu ce sa fac daca nu castig pierd permisul si e f aiurea pt mine merg aproape zilnic 200 km fac naveta da/ti seama ,……… sa incerc ?

Avatar

Marius

iunie 19th, 2010 at 8:19 pm

din punctul meu de vedere, singura chestie este sa gasesti normele metrologice si sa te agati cu dintii de ele :) la viteze mai mari sau egale cu 100km/ora, exista o marja de eroare de 4%.
Daca pierzi procesul, faci apel. Daca pierzi si apelul, dai examen pentru reducerea suspendarii la 1 luna in loc de 3. Asa cum am spus si mai sus, ia legatura cu Dan, de la http://www.amenda.ro. Te poate sfatui mai bine decat o fac eu.

Avatar

bogdab

iunie 19th, 2010 at 9:29 pm

K multumesc mult pentru sfaturi
Bafta!

Avatar

bogdab

iunie 23rd, 2010 at 9:08 pm

Am depus contestatie am luat un avocat acum sa vedem ………………..cu toata viteza inainte

Avatar

spiri

martie 1st, 2011 at 1:03 am

pana la urma ce a facut a tinut cont de marja de eroare ca si eu sunt cam in aceeasi problema numai ca am avut 154… acu am termen pe 18 in martie :) si mi-am pus 2 martori…

Avatar

Marius

martie 1st, 2011 at 10:40 am

Nope. Nu a vrut sa tina cont de marja de eroare, pentru ca la noi judecatorii decid dupa cum au chef. :)

Avatar

spiri

martie 2nd, 2011 at 3:03 pm

a buun poate am noroc ca din cate am vazut judecatoare era mai tanara la mine… sa speram ca tine cont :)

Avatar

Marius

martie 2nd, 2011 at 3:16 pm

Bafta mare:)

Avatar

spiri

aprilie 2nd, 2011 at 2:36 pm

da ai dreptate judecatorii fac ce vor la noi, dupa ce i=am dus dovezi martori etc ea tot cum a taiato capu a facut….

Avatar

Marius

aprilie 2nd, 2011 at 10:08 pm

da, din pacate, nu prea se merita banii si timpul pierdut cu procesul. banuiesc ca asta este si ideea. este mai simplu si mai ieftin sa dai examenul pentru reducerea timpului de suspendare, cu toate ca acolo este o alta problema. aprobarea iti vine dupa 1 luna si ceva, dai examenul, pentru reducerea timpului, dar deja au trecut 2 luni.

Comment Form

hop si eu...

bau! Fara target. Dezbatem orice ne trece prin cap. Vorbim vrute si nevrute. Mai pierdem vremea la o cafea. Ne bagam in seama.

Photostream

  • Madalina: Genial!! Pur si simplu genial [...]
  • madalin: cum sa o ai asa de mica daca vine una la unu din aia si zice sa o futa ce ii zice dar acu o fi f [...]
  • Marius: Si noi. [...]
  • Cuza: Am fost in acelasi liceu si daca va intereseaza tipa e chiar foarte ok asa ca nu mai vorbiti in necu [...]
  • Marius: da, din pacate, nu prea se merita banii si timpul pierdut cu procesul. banuiesc ca asta este si idee [...]